Pompy cyrkulacyjne typu COK
Zastosowanie
Pompy śmigłowe typu COK przeznaczone są do przyspieszania obiegu cieczy niezanieczyszczonych i
obojętnych chemicznie, przede wszystkim w instalacjach centralnego ogrzewania oraz ciepłej wody użytkowej.
Dane techniczne
wydajność |
48 ÷ 390 m3/h |
wysokość podnoszenia |
do 2,7 m |
temperatura pompowanej cieczy |
do 90oC |
masa |
35 ÷ 92 kg |
moc silnika |
COK 125 |
0,75 kW |
COK 200 |
3 kW |
Struktura oznaczenia wyrobu
a a a |
- typ agregatu (trzyznakowy) |
b |
- typowielkość pompy |
c c |
- typowymiar pompy |
d |
- wykonanie materiałowe pompy wg punktu WYKONANIE MATERIAŁOWE |
e e1 e1 e2 |
- wykonanie konstrukcyjne pompy wg punktu WYKONANIE KONSTRUKCYJNE |
h |
- kompletność dostaw * |
i i i |
- dobór agregatu (zakodowany wg wewnętrznej dokumentacji producenta) |
k |
- kosmetyka wyrobu |
*) pompy typu COK stanowią zwartą budowę monoblokową. Kompletność dostaw obejmuje pompy
z silnikiem elektrycznym, oznaczone cyfrą 4.
Materiały stosowane w pompach typu COK
Pompy COK produkowane są w dwóch wykonaniach materiałowych
Części pompy |
Wykonanie materiałowe "d = 1" |
1 |
2 |
Korpus pompy |
żeliwo szare |
żeliwo szare |
Wirnik |
żeliwo szare |
mosiądz |
Wał |
stal nierdzewna |
stal nierdzewna |
Łożyska |
brąz cynowy |
brąz cynowy |
Wykonanie konstrukcyjne
Wykonania konstrukcyjne oznaczone są kodem e e1 e1 e2 z czego:
"e" = 1 - do pompowania cieczy o temperaturze do 90oC
"e1 e1" = 01 - uszczelnienie sznurowe
"e2" = 1 |
bez króćca łącznikowego (dot. pomp COK 5) |
"e2" = 2 |
z króćcem łącznikowym do silnika o wielkości mech. 100 (dot. pomp COK 5) |
"e2" = 3 |
z króćcem łącznikowym do silnika o wielkości mech. 90 (dot. pomp COK 5) |
Kosmetyka wyrobu
- standardowa
- specjalna
Cechy:
- gwarantowana wieloletnia niezawodna praca i łatwy dostęp do części zamiennych,
- stały nadzór techniczny oraz gwarancyjna i pogwarancyjna obsługa serwisowa,
- niski koszt zakupu i eksploatacji,
- stosunkowo duża żywotność w trudnych warunkach eksploatacyjnych.
Konstrukcja pomp typu COK
Pompy śmigłowe kolanowe typu COK są pompami jednostopniowymi, z kątowym układem osi kroćców, przy czym jeden z nich
stanowi przedłużenie silnika napędowego. Napęd silnika ma wał pompy założyskowanego w dwóch łożyskach ślizgowych
przenoszony jest przez sprzegło tulejowe. Wał uszczelniony jest uszczelnieniem sznurowym miękkim. Konstrukcja
kolanowa korpusu pozwala na bezpośrednie zamontowanie pompy na rurociągu.
|