![]() | ![]() |
Nagroda Eksportowy Produkt została przyznana Hydro-Vacuum S.A. za skonstruowanie , wdrożenie do produkcji i wprowadzenie na rynki polski i zagraniczne pomp zatapialnych typu FZ z wewnętrznym systemem chłodzenia. Pompy te pod względem innowacyjności rozwiązań konstrukcyjnych powstałych w Dziale Badawczo - Rozwojowym firmy, kierowanym z sukcesem od wielu lat przez dr M. Janczak nie ustępują parametrami eksploatacyjnymi produktom największych koncernów światowych, a pod względem energooszczędność w wielu wypadkach je przewyższają. Niektóre z zastosowanych w tych pompach rozwiązań konstrukcyjnych zostały zgłoszone do ochrony patentowej w Urzędzie Patentowym RP i w procedurze EPO.
Nagrodę „Eksportowy Produkt” odebrał Prezes Hydro-Vacuum S.A. Wojciech Grabowski.
V-ce Prezes Zarządu Hydro-Vacuum S.A. Barbara Miller po odebraniu nagrody „Osobowość Eksportu”, na konferencji, w której uczestniczyła przedstawiła pogląd, powtarzany później przez innych laureatów nagrody i przytaczany przez prasę ogólnopolską, że warunkiem wprowadzenia produktu na rynki zagraniczne jest jego wysoka jakość, natomiast budowanie eksportu opiera się na umiejętnościach handlowych jak również na identyfikowaniu i ograniczaniu ryzyk wynikających z prowadzenia działań na rynkach międzynarodowych. Trzeba również pamiętać o tym, że wchodzenie na nowe rynki zwłaszcza z produktami przemysłowymi jest to proces długotrwały i wymaga znacznego zaangażowania zarówno organizacyjnego jak i finansowego.
Hydro-Vacuum S.A. dzięki rozwojowi swoich produktów i konsekwentnym działaniom rynkowym z pozytywnymi efektami konkuruje z czołowymi producentami pomp i systemów pompowych nie tylko na rynku polskim, ale w coraz większym zakresie także na rynkach zagranicznych. Spółka przykłada wielką wagę do rozwoju eksportu, który jest źródłem około 30% całkowitych przychodów. Hydro-Vacuum S.A. dla rozwoju eksportu prócz działań w ramach, których tworzy systemy sprzedaży eksportowej oparte o własne struktury organizacyjne, jak to ma miejsce np. na Ukrainie, gdzie firma ma spółkę, czy o zidentyfikowane firmy dystrybucyjne, wykorzystuje każdą pojawiającą się szansę rynkową. Szanse te pojawiają się głównie jako efekt uczestnictwa w branżowych, specjalistycznych targach o międzynarodowym znaczeniu. W ten sposób zidentyfikowano między innymi klientów na rynkach Nigerii, Ghany, Egiptu, Libanu, Emiratów Arabskich, do których trafiły dostawy zrealizowane w pierwszych miesiącach 2015 roku. W 2015 roku doceniając znaczenie rynków azjatyckich Hydro-Vacuum S.A. otworzyła przedstawicielstwo w Wietnamie.